Podnikatelský plán - Migréna-help z.s., Pacientská organizace pro osoby s migrénou
Business Plan - Migraine-help z. s., Patient Organisation for People with Migraine
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/152257Identifiers
Study Information System: 211076
Collections
- Kvalifikační práce [6737]
Author
Advisor
Referee
Povolná, Pavla
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Programme Management and Supervision
Date of defense
23. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Podnikatelský plán, pacientská organizace, nezisková organizace, plánování, strategie, marketing, PR, finanční řízení, migrénaKeywords (English)
Business plan, patient organisation, nonprofit organisation, planning, strategy, marketing, PR, financial management, migraineDiplomová práce ve své první části teoreticky pojednává problematiku plánování založení organizace, a to formou představení postupných kroků podnikatelského plánování tak, jak se odrážejí v odborné literatuře. Nejprve je představen proces strategického plánování organizace a poté také procesy marketingového, personálního, finančního a legislativního plánování. Praktická část práce potom tato odborná doporučení prakticky aplikuje při plánování vzniku konkrétní organizace formou strategického a podnikatelského plánu pro založení neziskové pacientské organizace podporující osoby s migrénou a jejich blízké nesoucí název Migréna-help, z.s. Klíčová slova Podnikatelský plán, pacientská organizace, nezisková organizace, plánování, strategie, marketing, PR, finanční řízení, migréna.
In its first part, the thesis theoretically discusses the issue of planning the establishment of an organisation, by presenting the successive steps of business planning as reflected in the literature. The organisation's strategic planning process is presented first, and then the marketing, personnel, financial and legislative planning processes. The practical part of the work then practically applies these expert recommendations when planning the creation of a specific organization in the form of a strategic and business plan for the establishment of a non-profit patient organization supporting people with migraine and their loved ones bearing the name Migraine-help, z.s. Key words Business plan, patient organisation, nonprofit organisation, planning, strategy, marketing, PR, financial management, migraine.