Hodnocení na 1. stupni ZŠ
Evaluation in the primary schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15303Identifiers
Study Information System: 58421
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Kropáčková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce zpracovává téma Hodnocení na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o otázkách školního hodnocení celkově, přináší přehled o historickém vývoji školního hodnocení, ujasňuje pojem školního hodnocení - jeho podstatu, funkce, metody a formy, naznačuje modernizační trendy školního hodnocení, zvláště hodnocení slovní. Výzkum je realizován metodou dotazování žáků čtvrtých tříd základní školy, jejich učitelů a rodičů. Zjištěné názory těchto účastníků hodnocení jsou navzájem srovnávány.
This diploma thesis covers a theme Evaluation in primary schools. The diploma paper consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the issue of school evaluation as a whole, gives an overview of its historical development and clarifies a conception of the school evaluation - its essence, functions, methods and forms; it indicates modernizing trends of the school evaluation, particularly a verbal evaluation. A survey is made by a method of asking pupils of the fourth grades in basic schools, their teachers and parents. The opinions of these participants of the survey are compared with one another.