Diagnostika hudebnosti žáků různých typů základních škol
Music diagnostic in preparatory schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15319Identifiers
Study Information System: 59563
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Vachudová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Music
Department
Information is unavailable
Date of defense
27. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce se zabývá výzkumem vazeb mezi hudebními schopnostmi a schopnostmi jazykovými a matematickými. Prvním bodem je obecně psychologická charakteristika schopností. Uvádíme teorie C. Spearmana, H. Gardnera, J. P. Guilforda či P. E. Vernona. Druhým bodem je psychologická charakteristika schopností a jejich vazba ke kategorii dovedností a zájmů. Dále schopnosti uvádíme do kontextu psychologie osobnosti; v této souvislosti se okrajově zmiňujeme o základních osobnostních dimenzích: struktuře a dynamice osobnosti. Blíže se věnujeme vazbě hudebních schopností a inteligence (obecné schopnosti). Prezentujeme množství zajímavých zahraničních výzkumů, které všechny potvrzují, že rozvoj hudebních schopností současně přispívá k rozvoji všeobecné inteligence dítěte.
Tato práce se zabývá výzkumem vazeb mezi hudebními schopnostmi a schopnostmi jazykovými a matematickými. Prvním bodem je obecně psychologická charakteristika schopností. Uvádíme teorie C. Spearmana, H. Gardnera, J. P. Guilforda či P. E. Vernona. Druhým bodem je psychologická charakteristika schopností a jejich vazba ke kategorii dovedností a zájmů. Dále schopnosti uvádíme do kontextu psychologie osobnosti; v této souvislosti se okrajově zmiňujeme o základních osobnostních dimenzích: struktuře a dynamice osobnosti. Blíže se věnujeme vazbě hudebních schopností a inteligence (obecné schopnosti). Prezentujeme množství zajímavých zahraničních výzkumů, které všechny potvrzují, že rozvoj hudebních schopností současně přispívá k rozvoji všeobecné inteligence dítěte.