Norská klavírní tvorba
Norwegian piano music
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15325Identifiers
Study Information System: 59557
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Gregor, Vít
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce "Norská klavírní tvorba" si klade za cíl zmapování významné části norské hudební kultury, vytvoření přehledu o této tématice a její prezentaci pro co nejširší veřejnost. Znalosti veřejnosti o norském prvku evropského kulturního dědictví jsou v porovnání se znalostmi o jiných národních kulturách značně chudé a neúplné. Toto platí nejen v České republice, ale i ve většině evropských států. Důvodem může být jazyková i geografická bariéra v přístupu k informacím o problematice. Práce "Norská klavírní tvorba" chce využít možností a znalostí jeho řešitelů, zmapovat norskou klavírní tvorbu, zanalyzovat možnosti jejího využití v pedagogické i koncertní praxi a rozšířit českým a zahraničním zájemcům znalosti o evropské hudební kultuře s akcentem na možnosti praktického využití těchto znalostí.
The goal of the work Norwegian piano music is to map out the important part of Norwegian music culture, to outline possibilities of its usage in concerts as well as in pedagogical practice and to present the results to the wide public. Public knowledge of the Norwegian part of the European cultural heritage is in comparison to knowledge in other national cultures quite poor. This concerns not only the Czech Republic, but mostly all European countries. It may be caused by the language as well as geographical barrier to information access. This work wants to use potential and special knowledge of its problems, make an analysis of usage possibilities in performing and pedagogical practice. Finally, the work wants to extend knowledge in European music culture to those Czech and foreign people who are interested in, and to offer them posiibilities of the practical use of this information.