Specifika slovní zásoby reklam v závislosti na propagovaném produktu
Specifics of advertisement language depending on the promoted product
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15373Identifiers
Study Information System: 58399
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Janovec, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Ve své diplomové práci jsem se pokusila analyzovat variabilitu a specifika slovní zásoby reklamního diskurzu vybraných propagačních oblastí. Kritériem, podle kterého jsem texty třídila, tedy byl propagovaný produkt. Chtěla jsem zjistit, zda a v jakých oblastech se reklamní jazyk proměňuje, případně zůstává stejný, a pokusit se o interpretaci statistických výsledků. Předpokládala jsem, že rozdíly v textech budou existovat. Chtěla jsem však například zjistit, jakého slovního druhu se budou týkat nejvíc^ a která slova budou naopak společná všem skupinám textů. Domnívám se, že práce zkoumající reklamu se v českém prostředí zatím nepokusily její jazyk zkoumat na základě statistiky a že právě tento pohled může přinést nové poznatky.
Ve své diplomové práci jsem se pokusila analyzovat variabilitu a specifika slovní zásoby reklamního diskurzu vybraných propagačních oblastí. Kritériem, podle kterého jsem texty třídila, tedy byl propagovaný produkt. Chtěla jsem zjistit, zda a v jakých oblastech se reklamní jazyk proměňuje, případně zůstává stejný, a pokusit se o interpretaci statistických výsledků. Předpokládala jsem, že rozdíly v textech budou existovat. Chtěla jsem však například zjistit, jakého slovního druhu se budou týkat nejvíc^ a která slova budou naopak společná všem skupinám textů. Domnívám se, že práce zkoumající reklamu se v českém prostředí zatím nepokusily její jazyk zkoumat na základě statistiky a že právě tento pohled může přinést nové poznatky.