Vývoj stavby ze stavebnice Kapla u tříletých dětí
Development of construction using the Kapla building blocks by three-year old children
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15374Identifiers
Study Information System: 59032
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Pěchoučková, Šárka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce se zabývá vývojem stavby ze stavebnice Kapla u tříletých dětí. Dítě v tomto věku již zvládá jemné pohyby, např. uchopování a manipulaci s drobným materiálem, proto může být hra se stavebnicí Kapla v tomto věku zařazena. Jde o dlouhodobý kvalitativní výzkum, formou tzv. nezúčastněného pozorování, který probíhal v prostředí tříd mateřské školy. Snaží se porovnat vývoj staveb ze stavebnice Kapla s vývojem staveb ze stavebnice Tofa. Tento výzkum přináší nové pohledy na vývoj stavby u dětí
The paper analyses the development of construction using the Kapla building blocks by threeyear old children. At this age, a child has mastered fine movements, such as griping and handling of small material, and thus the conditions to start using Kapla has been established. It concerns long-term qualitative research applying the method of passive observation that is to be carried out in kindergarten. The paper seeks to compare the development of construction using the Kapla building blocks with the same using the Tofa building blocks. This research brings new perspectives of development of construction by children.