Filosofické a etické motivy v díle Ingmara Bergmana
Philosophical and Ethical Motifs in the Work of Ingmar Bergman
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15378Identifiers
Study Information System: 58842
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Hogenová, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Ukončili jsme naše bloudění po filmových a literárních počinech Ingmara Bergmana. Nyní je na místě zhodnotit, zda naše předpoklady byly či nebyly mylné, jakými cestami jsme se ubírali a k jakým jsme dospěli k cílům. Jedním z našich úkolů bylo zjistit, zda je vůbec možné konstruovat Bergmanovu filosofii za pomoci Kierkegaarda a Camuse. Co pojí tři tak výrazné individuality Bergmana- Camuse- Kierkegaarda? Existuje vůbec něco, co je spojuje? Nebylo naše putování po Bergmanové díle jen zbytečným, nesmyslným, scestným a příliš vykonstruovaným rozmýšlením? Camus by pravděpodobně přitakal. Vždyť se pohybujeme v absurdním světě! Vzepřeme se, revoltujmevšechny tři pány pojí přístup k jednici, soustředění se na subjektivitu.
Des films de Bergman sont analysés du point du vue éthique et philosophique. On s'hypnotise sur la philosophie de Soren Kierkegaard et d'Albert Camus. Le but du travail est de trouver une conception philosophique de Bergman. Il y a deux chapitres principals- "Le silence, le masque et la vérité" et "Bergman, Sisyphe et l'amour". La substance de la premire partie est la teorie de Kierkegaard sur l're réflexive. On a démasqué la communication entre les personnages des films de Bergman. On a trouvé les manires différentes du silence, les différents types des masques et leurs utilisations. On ne cherchait pas de vérité. On s'hypnotise sur les liens entre la vérité, le masque et le silence. La deuxime partie analyse la conception philosophique de Camus et on l'aplique aux films de Bergman. Ingmar Bergman, ou plutôt ses personnages communiquent, connaissent le monde par les liens avec les autres, avec les prochains. Et c'est le plus important message de ses films. C'est la premise pricipale de la philosophie d'Ingmar Bergman.