Vnímání předmětu dramatická výchova žákovskou a učitelskou veřejností
School drama in pupils and teachers opinion
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15396Identifiers
Study Information System: 58391
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Holemá, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce je zaměřena na průzkum vnímání předmětu dramatická výchova žákovskou i učitelskou veřejností. Výzkum byl realizován v deseti různých základních školách, jak fakultních tak nefakultních. Přináší informace o tom s jakými formami, metodami či technikami dramatické výchovy se setkávají žáci během vzdělávání na prvním stupni základních škol. Dotazníkové šetření bylo realizováno v pátých ročnících základních škol. Teoretická část mapuje zámezí dramatické výchovy, vymezuje pojem, zabývá se jejím obsahem, cíly a formami. Věnuje se také zařazení tohoto předmětu v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a jednotlivým metodám a technikám dramatické výchovy.
This thesis is focused on a research on school drama in pupils and teachers opinions. The research was executed in ten different schools. There is information about forms, methods and techniques of school drama taught on primary schools. A questionnaire research was executed in fifth classes. The theoretic part maps borders of school drama. The definition is written there. The area, the aims and forms are discussed there. The theoretic part also gives attention to a position of school drama in the Framing Education Program for primary schools.