Nové přístupy k hodnocení žáků na 1. stupni ZŠ
New approaches to the primary school pupil evaluation
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15403Identifiers
Study Information System: 58395
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Linková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se problematikou hodnocení žáků v současných českých školách. Mapuje problémy, ale také snahy o zkvalitnění hodnocení žáků ve vzdělávacím procesu. V diplomové práci je rovněž prezentován realizovaný výzkum, jehož cílem je především zmapovat a posoudit realitu práce s hodnocením žáků na prvním stupni dvou vybraných základních škol. Předpokládám, že diplomová práce může být pro tyto školy podkladem pro zefektivnění koncepce i realizace hodnocení žáků.
The thesis has both, theoretical and research character. It focuses on the problems of a contemporary Czech school pupil evaluation. It investigates the problems as well as the efforts aiming the pupil evaluation process improvement as a part of the educational process. The thesis also presents the findings of realized research, whose purpose is to map and evaluate the pupil evaluation process at two selected research primary schools. I suppose that this thesis, especially its research part, can be a foundation of further evaluation concept and process improvement for them.