Specifické rysy osobnosti nadaného dítěte. Jak se daří nadaným žákům v běžné škole?
Specific characteristics of gifted childs
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15405Identifiers
Study Information System: 58350
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tématem mé diplomové práce jsou specifické rysy osobnosti nadaného dítěte. Nadání se obvykle vyjadřuje mnoha schopnostmi, např. pohybovými, uměleckými, sociálními nebo intelektovými. Tato práce se zaměřuje především na rysy dětí, které vykazují mimořádné intelektuální vlohy nebo výkony. V teoretické části reflektuji nejnovější poznatky z oblasti nadání ve světě i u nás. Na základě studia odborných publikací a časopisů shrnuji výsledky zkoumání týkající se charakteristických rysů osobnosti nadaných. Znalost osobnostních rysů této populace je základem pro adekvátní, specifickou péči, která by měla rozvíjet a podporovat jejich potenciál.
Tématem mé diplomové práce jsou specifické rysy osobnosti nadaného dítěte. Nadání se obvykle vyjadřuje mnoha schopnostmi, např. pohybovými, uměleckými, sociálními nebo intelektovými. Tato práce se zaměřuje především na rysy dětí, které vykazují mimořádné intelektuální vlohy nebo výkony. V teoretické části reflektuji nejnovější poznatky z oblasti nadání ve světě i u nás. Na základě studia odborných publikací a časopisů shrnuji výsledky zkoumání týkající se charakteristických rysů osobnosti nadaných. Znalost osobnostních rysů této populace je základem pro adekvátní, specifickou péči, která by měla rozvíjet a podporovat jejich potenciál.