Školní připravenost dětí pro vstup do základní školy (Pedagogická diagnostika následná intervence v MŠ)
Expected educational level of children for beginning basic school (Educational assessments and subsequent intervention in nursery school)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15419Identifiers
Study Information System: 58443
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Kucharská, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zabývá problematikou školní připravenosti dítěte pro vstup do školy. Cílem bylo zjistit do jaké míry může včasná diagnostika a následná intervence, u sledované skupiny předškolních dětí, umožnit úspěšný vstup dítěte do základní školy. Včasné rozpoznání případných obtíží spojených s prvopočátečním učivem a s rozvojem sociálních dovedností mělo značný vliv na úspěšné zvládnutí začátku školní docházky.
This dissertation concerns the readiness of children to begin primary school. Its aim was to discover to what extent early diagnosis and subsequent intervention for a control group of pre-school children ensured a successful school start. An early diagnosis of learning difficulties and problems with social development at this age was shown to have a significant influence on the child's success in starting school.