Bílá místa v přípravě učitelek mateřských škol
White Places in the Training of Kindergarteners
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15420Identifiers
Study Information System: 58404
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Spilková, Vladimíra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce analyzuje současnou situaci ve vzdělávání učitelek mateřské školy v České republice. Porovnává jednotlivé typy učitelské přípravy s ohledem na jejich vyrovnání se s požadavky profese a současným legislativním a kurikulárním rámcem předškolní pedagogiky v České republice. klíčová slova: profese, profesní standard, profesní kompetence, typy učitelské přípravy, učitelka mateřské školy, předškolní pedagogika, studijní program.
This graduation thesis analyses current situation in education of kindegartenrs in the Czech Republic. It compares separate types of techer's education with regard to kindergartener's balancing with contemporary legislative and curriculum framework of preschool education in the Czech Republic. descriptors: profession, profession standard, profession competence, types of teacher's education, kindergartener, preschool pedagogy, study programme.