Uplatňování spontánních a řízených aktivit v předškolním vzdělávání
Asserting spontaneous and controlled activities in pre-school education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15422Identifiers
Study Information System: 58406
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Opravilová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Práce řeší využívání spontánních a řízených aktivit v průběhu dne v mateřské škole. Zamýšlí se nad pojmem řízená aktivita. Porovnává režim sledovaných Mateřských škol s běžnou praxí. Popisuje dovednosti učitele, které mají vliv na uplatňování spontánních a řízených aktivit.
The work is based on taking advantage of spontaneous and controlled activitties in nursery school during the day. It concentrates on conception of controlled activity. It compares routines in monitored nursery schools with regular practice. It describes skills of a teacher that have influence on exercising spontaneous and controlled activities.