Rozvíjení klíčových kompetencí k řešení problému v centrech aktivit programu "začít spolu"
Expoundation of key competions for problem's solving in activity centres step by step programme
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15454Identifiers
Study Information System: 58376
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Tomková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce "Rozvíjení klíčové kompetence řešení problému v centrech aktivit programu Začít spolu" se věnuje tématu center aktivit v programu Začít spolu a otázce, jakým způsobem lze v centrech rozvíjet klíčové kompetence, konkrétně kompetence řešení problémů. Teoretická část popisuje současné pojetí výuky v kontextu Evropského trendu výchovy a vzdělávání. Prezentuje program Začít spolu, jeho východiska, strategie a zásady. Mapuje myšlenku center aktivit v historickém kontextu a popisuje jejich pojetí v programu Začít spolu. Výzkumná část vychází z problematiky integrace klíčových kompetencí do výuky. Akční výzkum dokumentuje cestu jejich začleňování do praxe center akivit programu Začít spolu na jedné základní škole v Praze.
Diploma work "Expoundation of key competentions for problems's solving in activity centres Step By Step Programme " is centred on the activity centres theme in Step By Step Programme and on the question, in which way is it possible to expound key competentions, particularly competention for problems's solving. Theoretical part describes today's approach to school teaching in connection with The European trend of training and education. It presents the Step By Step Programme, its bases, policies and fundamentals. It charts the idea of activity centres with historical connection and decribes its approach to the Step By Step Programme. Practical part results from the problemacy of key competentions integration to the school training. Operational investigation proves by evidence the way to their integrating in activity centres use of the Step By Step Programme at one of the primary schools in Prague.