Vzdělávání žáků s mentálním postižením a s více vadami
Students education with mental disabilities and other disfunctions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15475Identifikátory
SIS: 59530
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotný, Josef
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
V diplomové práci je řešena problematika edukace a možné socializace jedinců s mentálním postižením a s více vadami s ohledem k současné legislativě. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, charakteristika problémů a vývoj péče. Jedna z kapitol zachycuje historické momenty této problematiky. Praktická část je zpracována jako případová studie, která se věnuje neúplné rodině s handicapovaným dítětem. Studie se zabývá zapojením dítěte do školského systému a zachycuje jeho vzdělávání do současnosti. Klíčová slova: mentální retardace, postižení více vadami, edukace, socializace, poradenství, legislativa
Problems of education and possible socialization of individuals with mental disability to current legislation is analyzing in this desertation work. Basic ideas, characteristic of problems and development of care are mentioned in theoretical part. One of the chapters take historical moments of this problem. Practical part is made as case study, which follows partial family with handicapped child. Case study deal with involment of child to education and record his/her education to current day. Key words: mental retardation, disabilities with more defect, education, socialization, consultancy, legislation