Volnočasové aktivity na internátech při základních školách pro sluchově postižené (se zaměřením na starší školní věk)
Free time training for hearing disability childern at boarding-school are aimed at older pupilage
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15486Identifiers
Study Information System: 58662
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Kotvová, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Special Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Předmětem práce je nejen internátní výchova dětí se sluchovým postižením, ale i způsob trávení volného času na internátech. Cílem je poskytnout teoretické informace k problematice sluchového postižení, volného času a internátní výchově. V praktické části pak pomocí dotazníkové metody získat základní informace o způsobu trávení volného času na vybraných internátech a zmapovat zájem o zájmové aktivity nabízené internátem, školou nebo jinými zařízeními. Výsledkem by mělo být zpracování získaných údajů a vyhodnocení vstupních předpokladů. KLÍČOVÁ SLOVA: Sluchové postižení, internátní výchova, výchova ve volném čase, starší školní věk.
The point of work is not only hearing disability children boarding training but also the means of spending free time on boarding-school. The aim is give theoretic information to hearing disabilities problems, free time activities and boarding training. In practical part by the help of interview method to get the basic information about means of spending free time on choosing boarding-school and to map interest in hobbies bidding by the boarding-school, by the school or by other institution. The result of the work should be process getting information and the interpretation of input hypothesis. KEY WORDS: Hearing disability, boarding training, free time training, older pupilage.