Podpůrná vývojová muzikoterapie u dětí od tří měsíců do tří let
Supportive developmental music therapy in children from three months to three years
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15487Identifiers
Study Information System: 60297
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Kucharská, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology and Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zabývá metodou Podpůrné vývojové muzikoterapie vytvořené autorem textu v průběhu pracovního působení po dobu čtyř let v Dětském centru s komplexní péčí a rodinnou terapií při Thomayerově nemocnici v Praze 4. Klade si za cíl danou metodu teoreticky popsat a ukotvit v kontextu obecných vývojově psychologických a muzikoterapeutických poznatků a klasifikací. Tento teoretický koncept představuje ucelený pohled do problematiky možností využití muzikoterapie u dětí ve věku od 3 měsíců do 3 let. Text je v závěru rozšířen o tři případové studie, které popisovanou teorii reflektují.
Presented diploma work is concerned about a method of Supportive Developmental Music Therapy, which was created during four-year work in a Nursery complex care centre at Thomayer's Hospital in Prague 4. The principal aim of this work is to describe this method theoretically and embed it into the background of current knowledge of developmental psychology and music therapy. The described theoretical concept presents a holistic view into the field of using music therapy with children at the age from 3 months to 3 years. Three casuistries were included into this text in order to document the theory in practical use.