Renonc - licitovaný mariáš
Renonc - whist
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/15944/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15944Identifikátory
SIS: 48756
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šerý, Ondřej
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
24. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předložená práce se zabývá vývojem aplikace pro hru licitovaného mariáše na počítači. Výsledná aplikace pro operační systém Windows umožňuje hru proti počítačovým protivníkům nebo hru po síti s lidskými protihráči. Umělá inteligence dosahuje úrovně pokročilejšího hráče mariáše, dodržuje zažité herní zvyklosti a pro řešení herních situací na konci hry používá algoritmus minimaxu. Síťová komunikace probíhá přes vlastní protokol založený na XML, což umožňuje alternativní implementaci klientské části v libovolném programovacím jazyce. Přínosem oproti stávajícím aplikacím je moderní grafi cké rozhraní, široké možnosti nastavení pravidel hry a také možnost ukládání lokálních i síťových her v jakémkoliv stavu hry. Práce popisuje možnosti aplikace z uživatelské a programátorské stránky a zahrnuje i porovnání s existujícími programy.
The presented work concentrates on a development of a card playing game application for PC. The resulting application allows us to play against computer opponents or to play over the network against human opponents. Arti ficial intelligence achieves slightly advanced gameplay level, complies with common game practice and uses minimax algorithm for solving situations at the end of game. Network communication runs over a protocol based on XML, which allows easy development of alternative client interfaces in any programming language. Bene ts, compared to present applications, include modern graphical interface, large number of rules settings and also the possibility to save the game state at any time when playing local or internet game. This work describes the application from user's and programmer's point of view and it also includes a comparison with other similar applications.