Výzkum pracovní spokojenosti
Research on job satisfaction
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/16011/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16011Identifiers
Study Information System: 60612
Collections
- Kvalifikační práce [23779]
Author
Advisor
Referee
Kopecký, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
23. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem mé práce bylo shrnout problematiku pracovní spokojenosti a realizovat v této oblasti výzkum. Proto je práce rozdělena na dvě hlavní části - část teoretickou a část empirickou. Teoretická část tvoří jakýsi základní náhled na problematiku. Její první část je věnována teoretickým východiskům pracovní spokojenosti, druhá část je pak zaměřena na základy metodologie. Empirická část mé práce popisuje realizaci výzkumného šetření, jehož předmětem je pracovní spokojenost telefonních operátorů jisté společnosti. Výsledky výzkumu jsou pak prezentovány a následně vyhodnoceny a shrnuty. Přes veškeré nedostatky věřím, že má práce je určitým přínosem a že splnila cíl, který byl pro ni stanoven.
The aim of the work is to summarize job satisfaciton theme and to realize research on job satisfaction. Therefore, the work is divided into two main parts - the theoretical part and the empirical part. The theoretical part forms the basic view to this theme. The first passage is devoted to theoretical resources of job satisfaction, the second passage is focused on essentials of methodology. The empirical part describes realization of the research on job satisfaction of telephone operators in certain company. In this part, results of the research are prezented and summarized. Despite of some drawbacks I believe, that this work represents certain contribution and that she fulfilled defined aim.