Průvodcovská činnost jako alternativní forma vzdělávání
Guiding: an alternative form of education
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/16019/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16019Identifiers
Study Information System: 60561
Collections
- Kvalifikační práce [23795]
Author
Advisor
Referee
Neusarová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
23. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Činnost průvodce je pro mnoho lidí velmi nejasná záležitost. Je na ni mnoho pohledů a názorů, ale čím více se člověk dostává do detailů této profese, tím více se uvědomuje, že je to práce zajímavá, zábavná, dobrodružná, ale i náročná na přípravu a na předpoklady, která musí průvodce splňovat. Ale hlavně - v průvodcovské činnosti jde o předávání informací, tedy o vzdělávání. Tato bakalářská práce se bude v teoretické části zabývat profilem osobnosti průvodce a předpoklady pro výkon této činnosti a v empirické části vyhodnotí názor samotných profesionálů na svoji vlastní činnost.
Guiding is for many people not an easily understood business. There are many opinions and views on how people become familiar with the details of this profession. They may understand that this work is interesting, funny and adventurous. In addition, they may understand that the preparation for guides is demanding, requiring a lot of study. Most importantly, guiding is about the transmission of information, the education of clients. The theoretical part of my bachelor's work emphasizes the guide's personality and all the qualities required for this work. The practical part will be the evaluation from the professional guides about their work.