Podnikové vzdělávání v oblasti komunikativnosti a kooperativnosti (návrh výzkumu - základní teoretická východiska)
Corporate education in the sphere of communicability and cooperation (project of research - the primary theoretical bases)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/16020/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16020Identifikátory
SIS: 60708
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecký, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
23. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce obsahuje návrh výzkumu podnikového vzdělávání zaměstnanců v oblasti komunikace a kooperace. Předkládá základní teoretická východiska kvantitativního výzkumu v daném prostoru. Nejdříve vymezuje základní pojmy: podnikové vzdělávání, klíčové kompetence, komunikace a kooperace. Dále formuluje výzkumný problém jako otázku po vztahu přístupu podniků ke vzdělávání zaměstnanců v komunikativnosti a kooperativnosti k jejich základním charakteristikám. V hypotézách vyslovuje předpoklad, že větší podniky přikládají větší význam vzdělávání zaměstnanců v uvedené oblasti, více do této sféry investují, a zajišťují vzdělávání ve větší míře interně, než podniky menší. Též je očekáván vztah kvality vyhodnocování výsledků vzdělávání podnikem k ochotě podniku k tomuto vzdělávání. V práci je dále navržen způsob výběru vzorku podniků a dotazník jako technika sběru dat včetně zvolených znaků, otázek a kategorií. Poté je načrtnut možný postup při analýze dat. Závěr práce shrnuje její výsledky, k nimž autorka dospěla v jejím průběhu, a obsahuje doporučení pro případnou realizaci navrhovaného výzkumu.
This undergraduate thesis covers proposal for research of corporate education of employees in the communication and cooperation areas. It presents basic theories for quantitative research in the given area. First, fundamental terms, such as corporate education, key qualifications, communication and cooperation are defined. The research proposition is defined as a relationship between corporate education, the size of the company and other corporal parameters. The hypothesis of the work assumes that bigger companies put more emphasis on educating their employees in specified areas, into which they invest more heavily. They also provide more intense education than companies of smaller size. It is also expected that more detailed evaluation of education results means that a company will be willing to make larger investment into further education. This proposal proposes a way of choosing sample companies. A technique for data gathering and questionnaire is also suggested. It includes selected criteria, questions and categories. The data analysis procedure is outlined as well. Conclusion summarizes results the author arrived at and includes recommendations for possible implementation of the proposed research.