Hodnocení efektivity vzdělávacích akcí
Evaluation efficiency of educational activities
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/16021/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16021Identifiers
Study Information System: 60611
Collections
- Kvalifikační práce [23779]
Author
Advisor
Referee
Neusarová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
23. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato práce se zabývá hodnocením efektivity vzdělávacích akcí. Jejím hlavím cílem je představit problematiku jak z hlediska pedagogiky, tak z hlediska podnikového vzdělávání. Práce je členěna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola popisuje pedagogický pohled na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí. Zabývám se v ní pedagogickou terminologií, předmětem hodnocení a vyzdvihuji některá hlediska, kterými se odborníci v této oblasti zabývají. Další tři kapitoly se zaměřují na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí jako na součást celého procesu podnikového vzdělávání. Mimo to, zde popisuji některé zásady, které musí být splněny, aby hodnocení probíhalo systematicky a jeho výstupy byly měřitelné. Také zmiňuji přístupy k hodnocení efektivity a metody, pomocí nichž lze měřit vliv vzdělávání na zaměstnance nebo na podnik jako celek.
The presented bachelor thesis is titled "Evaluation Efficiency of Educational Activities". The main goal of the bachelor thesis is to describe Evaluation Efficiency of Educational Activities from the pedagogic and business point of view. The thesis is devided to four thematic chapters. First chapter describes Evaluation Efficiency of Educational Activities from the pedagogic point of view. It deals with pedagogic terminology, subject of this science and point out some approaches in which some specialists are interested in. Next three chapters are focused on Evaluation Efficiency of Educational Activities from the business point of view. The Evaluation Efficiency of Educational Activities is important part of training. In spite of this, some recommendations that must be done in order to gain systhematically and mesureable outputs of trainings are also mentioned in this chapter. I have also mentioned the approaches to Evaluation Efficiency of Educational Activities for employees and for the whole company.