Získávání pracovníků pomocí internetu
E-recruitment
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17073Identifiers
Study Information System: 61956
Collections
- Kvalifikační práce [23820]
Author
Advisor
Referee
Šerák, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
9. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato bakalářská práce má za cíl poskytnout ucelenou představu o možnostech získávání pracovníků pomocí Internetu v České repubice, a to i v kontextu zahraniční praxe a know-how, které do České republiky přinesly zahraniční organizace. Práce je koncipována tak, aby pokryla všechny elementy, které se na získávání pracovníků podílejí, tedy jak samotné organizace, kandidáty, ale i personální agentury. Práce vymezuje role působnosti těchto činitelů a vysvětluje, jak využití Internetu v personalistice tyto role proměňuje. Práce zkoumá oblasti získávání pracovníků jako je personální marketing a jeho možnosti na Internetu, získávání referencí pomocí internetového vyhledávání, intranet a získávání pracovníků z interních zdrojů. Na základě vývoje použití Internetu v personalistice v zahraničí má tato práce snahu odhadnout budoucnost tohoto média u nás. Pozastavuje se nad fenoménem sociálních internetových stránek a jejich využití v personalistice jako velice efektivního zdroje, téměř svého druhu databáze kandidátů.
This bachelor thesis's goal is to provide a complex conception of the possibilities of E-recruitment in the Czech Republic in the context of abroad experiences and know-how brought to the Czech Republic by external organisations. The work is conceived to cover aH elements which are participating in workers recruitment: organisations themselves and candidates as weH as personal placement services. The roles of these agents are defmed and it is described how these roles are modified by the usage of the Internet in the human resources sphere. Inc1uded are the areas of workers recruitment as personal marketing and its possibilities on the Internet, getting references with the help of Internet s earching , intranet and workers acquisition from internal sources are. The endeavour is to guess the development on the basis of Internet exploitation in human resources sphere development abroad, main1y in the western countries. The focus is on the phenomenon of social networking and its usage in human resources as of a very efficient source or even database of candidates.