Využití literatury pro děti a mládež ve výuce dějepisu na základní škole
The Use of Children's and Young Adult Literature in History teaching in elementary school.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172888Identifiers
Study Information System: 244767
Collections
- Kvalifikační práce [18629]
Author
Advisor
Referee
Parkan, František
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - History
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Literatura pro děti a mládež, literatura pro děti a mládež po roce 1989, česká literatura pro děti a mládež, literatura pro děti a mládež s historickou tématikou, výuka dějepisuKeywords (English)
Children's and Young Adult Literature, Children's and Young Adult Literature after 1989, Czech Children's and Young Adult Literature, Children's and Young Adult Literature with historical theme, teaching HistoryPředložená diplomová práce zkoumá možnosti využití literaturypro děti a mládež ve výuce dějepisu a zvažuje její potenciál vzhledem k naplnění cílů dějepisného vyučování. Její teoretická část se věnuje současné diskuzi nad těmito cíli a nabízí pohledy českých i zahraničníchodborníků.Důležitousoučástí práce je zkoumání existujícíchmetodikpropráci s krásnou literaturou a zvažování přínosů a rizik, které toto médium nabízí. V závěru jsou představeny dvě výukové lekce, které jsou založeny na současných českých dílech z řad literaturyproděti a mládež.Tyto lekce byly vyzkoušeny na základníchškolách a na základě těchto zkušenosti byly doplněny možné alternace programu. KLÍČOVÁ SLOVA Literatura pro děti a mládež; literatura proděti a mládež po roce 1989; česká literatura pro děti a mládež; literatura pro děti a mládež s historickoutématikou; výuka dějepisu.
The submitteddiploma theses examines the possibilities of using children's and young adult literature in teaching History and considers its potential to fulfil goals of History class. Its theoretical part is devotedto currant discussiononthese goals and offers views of Czech and foreignexperts.An important part is examinationof existingmethodologies of workingwith fiction and consideration consider the benefits and risks that this medium offers. In the end of theses,twoteachinglessons are presented,whichare basedon contemporaryCzechworks from the ranks of literature for children and youth. These lessons were tested in primary schools and based on this experience, possible alternations to the program were added. KEYWORDS Children's and Young Adult Literature; Children's and Young Adult Literature after 1989; Czech Children's and Young Adult Literature; Children's and Young Adult Literature with historical theme,teaching History.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Využití regeneračních prostředků ve sportovní přípravě mládeže v klubech se statutem Sportovního centra mládeže
Defence status: DEFENDEDWojnar, Mikuláš (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2014)Date of defense: 6. 5. 2014Název: Využití regeneračních prostředků ve sportovní přípravě mládeže v klubech se statutem Sportovního centra mládeže Cíle: Zjištění stavu využití regeneračních prostředků ve Sportovních centrech mládeže na území Prahy v ... -
Role nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v soustavě prevence rizikového chování dětí a mládeže
Defence status: DEFENDEDDušková, Martina (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2010)Date of defense: 18. 5. 2010 -
Vliv propagandy na dramaturgický vývoj divadla pro děti a mládež v letech 1949 až 1959 na příkladu Městského divadla pro mládež (od roku 1953 Divadla Jiřího Wolkra)
Defence status: NOT DEFENDEDSuchanová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 9. 9. 2019Diplomová práce se zabývá tématem propagandy a snaží se zjistit, do jaké míry a jakými způsoby v padesátých letech ovlivňovala podobu divadla pro děti. Jejím cílem je zachycení proměn v dramaturgické linii Městského divadla ...