E-learning ve vzdělávání dospělých
E-learning in adult education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17322Identifikátory
SIS: 61991
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
16. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
E-learning ve vzdělávání dospělých je téma, které lze uchopit v několika možných rovinách. Vždy záleží na vymezení samotného pojmu e-learning, který je nejčastěji chápán jako vzdělávání prostřednictvím počítačů a internetu. Autorka ovšem využila možnosti širší definice tohoto pojmu a její práce tak zahrnuje rozbor vzdělávací funkce elektronických médií běžných v dnešní, informační společnosti. Prostor je zde věnován rozhlasu, televizi, audio a video záznamovým médiím a také počítači a internetu. Realizace vzdělávací funkce jednotlivých médií je velmi rozkolísaná, obecně lze ale situaci zhodnotit jako zcela nevyhovující. Existují pouze ojedinělé aktivity, které nejsou pojímány koncepčně, systematicky, což je základní podmínkou pro jejich efektivní působení. Výrazný potenciál zejména v kontextu rozhlasu, televize a záznamových médií má nastupující digitalizace, díky níž bude možné nabízet mnoho velmi zajímavých služeb využitelných pro vzdělávací účely. V oblasti vzdělávání prostřednictvím počítačů a internetu existuje propracovaná metodika i didaktika, přesto je efektivita jednotlivých e-learningových kurzů sporná. Prostory pro zlepšení byly autorkou identifikovány ve všech oblastech, kterými se zabývala. Novinky na poli informačních a komunikačních technologií, které se vyvíjejí velmi rychle, posouvají...
E-learning lil adult education is a topic which can be understood in various levels. There is always important to specify the notion of the word e-learning exactly, which is mainly conceived as the education through computers and internet. The author of this thesis used the possibility of wide definition of this notion and her thesis is focused on analysis of educational function of electronic media ordinarily used in contemporary society. There 4 is mentioned the radio, television, audio and video recording media and also personal computer and internet in this work. The realization of the educational function of each media is very various, but in general, we can say that the situation is evaluated as absolutely inconvenient. There exist only sporadically activities, which are not hold conceptually, systematically, and that is the main condition for their efficiency. Expressive potential, mainly in the context of the radio, television and recording media has got incoming digitizing, which can offer many interesting possibilities used for the educational purposes. In the field of education through computers and internet exist sophisticated methodology and didactics, even though is the efficiency of each e-Iearning courses controversial. The author of this diploma thesis has defined improvement of each of the...