Zájmové vzdělávání
Leisure education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17323Identifikátory
SIS: 61983
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mužík, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
15. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tato diplomová práce se snaží popsat oblast zájmového vzdělávání. Je založena na pracích odborníků z různých oblastí (vzdělávání, sociologie atd.) a doplněna některými pohledy a myšlenkami autorky. Zájmové vzdělávání je důležitou součástí vzdělávání dospělých. Lidé, kteří se účastní tohoto druhu vzdělávání, tráví svůj volný čas hodnotným a zajímavým způsobem. Zájmové vzdělávání s sebou přináší osobní uspokojení a pocit seberealizace, kterých nebývá vždy dosaženo v práci. Různé zájmy mohou jednotlivci také pomoci překonat nepříznivá životní období (např. nezaměstnanost, odchod do penze, nemoc). Tato diplomová práce se pokouší pojednat o nejdůležitějších aspektech zájmového vzdělávání. Jsou to zejména: užívaná terminologie (včetně anglických ekvivalentů); druhy, funkce, cíle, formy a metody zájmového vzdělávání; současná situace v České republice a oblast volného času. Se zájmovým vzděláváním rovněž úzce souvisí oblast masových médií, která si zaslouží zvláštní pozornost.
This thesis attempts to describe the area of Leisure Education. It is based on the works of specialists from different fields (education, sociology, etc.) and supplemented by some views and ideas of the author. Leisure Education makes an important part of Adult Education. People who participate in this kind of education spend their leisure time in a valuable and interesting way. Leisure Education brings along personal satisfaction and the feeling of self-fulfilment that are not always achieved at work. Different interests can also help an individual to endure unfavourable periods (e.g. unemployment, retirement, illness) of life. This thesis is trying to deal with the most important aspects of Leisure Education, especially: the terminology used in this area (including English equivalents); kinds, functions, goals, forms and methods of Leisure Education; present circumstances in the Czech Republic and the area of leisure time. The area of Mass Media is also closely associated with Leisure Education and therefore deserves a special attention.