Koncepce učící se společnosti z pohledu andragogiky
Conception of the learning society - andragogical view
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17331Identifikátory
SIS: 69056
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šerák, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
16. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Vzdělání a učební proces jsou pro člověka tak důležité a mají tak velký vliv na jeho životní osud, že by bylo nedostatečné a nesprávné pokládat je pouze za záležitost vzdělávacích institucí, formálních systémů a procesů. Jejich hlavní význam a podstata spočívá v tom, že rozvíjí lidskou osobnost a také v interakci s kulturním i sociálním prostředím člověka. V této diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit se na vztah mezi vzděláváním a změnami ve společnosti, na otázku jak může vzdělání přispět k rozvoji společnosti, na problematiku celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělé populace, na učící se organizaci a koncepci učící se společnosti.
Education is for people so important, it has so radical an influence on man's destiny, that it will be damaging if it is only considered in terms of schools, universities, young students, formal structures and processes. The most important, the very substance of education is its relationship to man and his development and its interaction with the environment. In this diploma thesis I decided to intent on the relation between the changing world and the educatuion, on the question how can education contribute to the development of the societies, on the lifelong education and adult education, on the education in the organizations and the conception of the learning society.