Rozvoj osobnosti formou psychoterapeutického vzdělávání
Personality development through psychoterapy education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17335Identifikátory
SIS: 61986
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
16. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce rozebírá čtyři komponenty, které jsou důležité pro sestavení vzdělávacího programu rozvoje osobnosti s použitún psychoterapeutických východisek. V práci jsou představeny, po definici pojmu osobnost, vybrané typologie, jenž by měly pomoci při orientaci ve vyhledávání potenciálních rozvojových cílů účastníků programu rozvoje osobnosti. Další část je věnována psychoterapeutickým směrům. Ty určují obsah vzdělávání, a to podle rozvojových cílů, na které se program zaměřuje. Výjimku zde představuje kognitivně - behaviorální terapie, protože je vzhledem k výše zmíněným cílům značně univerzální. Poslední část se věnuje andragogickému a didaktickému rámci, pomocí něhož má být zvolený psychoterapeutický obsah předáván. Určitým exkursem je zamyšlení nad poruchami osobnosti v kontextu rozvojových programů osobnosti, spolu s úlohou andragoga, uplatňujícího edukační postupy v rámci komplexních léčebných programů těchto poruch.
This thesis analyses four components important for the organisation of an educational programme of personality development with the use of psychotherapeutic bases. lntroduced in this disseertation are, after the definition of the concept of personality, chosen typologies, which shoulds help with the search for potential development targets of the programme of development participants. The second part is dedicated to psychotherapeutic directions, these determine the content of development targets at which the development programme is aimed. The exception here is the cognitivelybehavioural therapy because it is, with regards to educational targets of personality development, largely universal. The last part is dedicated to andragogic and didactic framework, with the help of which the chosen psychotherapeutiv content should be passed on. Certain digression is the contemplation on personality dysfunction in the context of personality development programmes, together with the role of the andragogue who exercises educational advancements in the framework of complex therapeutic programmes of these dysfunction.