Problematika hry v českém vizuálním umění po roce 1989
Issue of the game in the Czech visual art after the year 1989
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17378/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17378Identifikátory
SIS: 62590
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štefková, Zuzana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
23. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tématem této práce je "Hra" ve smyslu systémové konstrukce a sociální funkce, jakou mají takové hry jako deskové hry, počítačové hry nebo společenské hry. V českém výtvarném umění po roce 1989 nalezneme některá zajímavá použití těchto her. Byly používány mnoha způsoby . Byly inspirací pro malbu, tvorbu okruhu nových médií a také pro konceptuální tvorbu. Práce je rozdělena do několika kapitol, v nichž jsou rozebírány některé okruhy této produkce. Jedna kapitola je také zaměřena na výtvory inspirované genderovou problematikou.
Theme of this work is the "Game" in the meaning of system construction and social function, which have games like board games, computer games or social games. There were some interesting applications of these games in the Czech visual art after the year 1989. These games were used in many ways - they were inspirations for paintings, for New media art and also for conceptual activity. The work is separated to some chapters in which are some circles of this production analyzed. One special chapter is also focused on creations inspired by gender problematics.