Problematika hry v českém vizuálním umění po roce 1989
Issue of the game in the Czech visual art after the year 1989
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/17378/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17378Identifiers
Study Information System: 62590
Collections
- Kvalifikační práce [23779]
Author
Advisor
Referee
Štefková, Zuzana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
History of Art
Department
Institute of Art History
Date of defense
23. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tématem této práce je "Hra" ve smyslu systémové konstrukce a sociální funkce, jakou mají takové hry jako deskové hry, počítačové hry nebo společenské hry. V českém výtvarném umění po roce 1989 nalezneme některá zajímavá použití těchto her. Byly používány mnoha způsoby . Byly inspirací pro malbu, tvorbu okruhu nových médií a také pro konceptuální tvorbu. Práce je rozdělena do několika kapitol, v nichž jsou rozebírány některé okruhy této produkce. Jedna kapitola je také zaměřena na výtvory inspirované genderovou problematikou.
Theme of this work is the "Game" in the meaning of system construction and social function, which have games like board games, computer games or social games. There were some interesting applications of these games in the Czech visual art after the year 1989. These games were used in many ways - they were inspirations for paintings, for New media art and also for conceptual activity. The work is separated to some chapters in which are some circles of this production analyzed. One special chapter is also focused on creations inspired by gender problematics.