Nákupní chování spotřebitele z pohledu sociologie
Purchase behavior of a consumer in the perspective of social studies
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17531/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17531Identifikátory
SIS: 37446
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šubrt, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
15. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato teoretickoempirická práce si klade za cíl zmapovat, jaké společenské faktory působí na spotřebitele a zákazníka. Zaměřuje se tedy, jakým způsobem různé sociální skupiny, rodina, sociální třídy ovlivňují spotřební a nákupní chování, přičemž klade důraz na využití teoretických poznatků v praxi. Za každou tématickou kapitolou následuje praktická část, která se snaží pokud možno navázat na předchozí část teoretickou a potvrdit či zpochybnit její obsah. Autorka využívá data z české reprezentativní kvantitativní studie Brandpower 2007 za účelem sekundární analýzy, kde zkoumá zejména vztahy proměnných. Vychází přitom zejména z lifestylových a postojových výroků, frekvence užívání výrobků, vlastnictví výrobků, frekvence různých aktivit a v neposlední řadě velmi důležitá podrobná sociodemografické charakteristiky respondenta.
This theoretical - empirical diploma paper tries to describe what social factors influence a consumer and a customer. Thus it targets a way of an influence of a family, social groups, social classes on consumer and purchase behaviour whereas it places emphasis on usage of theoretical knowledge in practice. Practical part follows after every subject chapter that attempts to tie together with previous theoretical chapter and undertakes to confirm or disconfirm its content. The author uses data from Czech representative research quantitative study Brandpower 2007 with a view of a secondary analysis and she mainly investigates relations between variables. For the analysis are used attitude statements, frequency of product usage, product ownership, different lifestyle activities and also very important sociodemographic respondent characteristics.