Hranice kresby
Limits of Drawings
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176569Identifikátory
SIS: 233101
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Francová, Sylva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
14. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kresba, možnosti, limity, komunikace, veřejný prostor, proměnlivost, vývojKlíčová slova (anglicky)
drawing, possibilities, limits, communication, public space, changeability, progressVe své bakalářské práci se zabývám tématem kresby, její proměnlivostí a transformací v průřezu časovém i žánrovém. Charakterizuji hranice, které ji definují a to, jak se rozšiřují. Zaměřím se na odlišnost jejího významu a vizuaality v dobovém kontextu a vztáhnu jeji proměnlivost na současné experimentální trendy. Kresbu představím v širokém dobovém, kulturním a technickém kontextu a tím tak ucelím podobu jejích současných hranic. Pro praktickou část se inspiruji právě onou proměnlivostí kresby a jejích experimentálních podob. Tato práce by měla korespondovat s transformací zmiňovanou v didaktické části bakalářské práce. Vznikla tak instalace prostorové kresby. V didaktické části poté rozvinu oblast transformace kresby do netradičních forem a popíši, jak by kresebné experimenty mohly být didakticky aplikovány do praktické výuky.
In my bachelor thesis I research the topic of drawing and its variation and transformation throughout time and genre. I will describe the boundaries that define it and how these boundaries expand. I will focus on the difference between its significance and visuality in historical context and relate its variability to contemporary experimental trends. I will present drawing in a broad historical, cultural and technical context and this complete the image of its current boundaries. For the practical part, I am inspiration from said variability of drawing and its experimental forms. This work should correspond to the transformation mentioned in the didactic part of the thesis. An installation of a spatial drawing was created. In the didactic part, I elaborate on the section regarding the transformation of drawing into non-traditional forms and describe how such drawing experiments could be incorporated into practical education.