Využití iPadu v ergoterapii u dětí se speciálními potřebami. Podtitul:Se zaměřením na děti s neurologickým nálezem v předškolním věku
The use of iPad in occupational therapy with children with special needs. Subtitle: Focusing on children with neurological findings in preschool age
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176964Identifikátory
SIS: 246316
Kolekce
- Kvalifikační práce [4517]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Vavříková, Marianna
Oponent práce
Sýkorová, Jitka
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Ergoterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN
Datum obhajoby
15. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ergoterapie, pediatrie, děti, speciální potřeby, iPad, herní aplikace, telerehabilitaceKlíčová slova (anglicky)
occupational therapy, paediatrics, children, special needs, iPad, game apps, telerehabilitationJméno, příjmení: Darina Ševčíková Mgr. Marianna Vavříková Název bakalářské práce: Využití iPadu u dětí se speciálními potřebami ěř ím na děti s neurologickým nálezem v př š ím věku Abstrakt bakalářské práce: Cílem bakalářské práce bylo vytvořit manuál k užívání iPadu pro rodiče dětí se speciálními potřebami. Manuál bude mít využití při domácí terapii, kterou tak budo rodiče bez kontinuálních supervizí odborného pracovníka. Teoretická část řeší obecné postupy a metodiky ergoterapie v oblasti pediatrie u dětí se speciálními potřebami. Dále práce rozebírá užití technologie, her a jiných aplikací v aké bezpečnostní rizika při nadměrném a nesprávném užívání. Nedílnou součástí je role rodiny rehabilitační péči o dítě a při domácí terapii. Praktická část je založená na praktickém ověření efektivity tabletu jako rehabilitační pomůcky a následném vytvoř Klíčová slova: ergoterapie, pediatrie, děti speciální potřeby
of the Thesis: The aim of the bachelor's thesis was to create a manual on iPad use for parents of children with special needs. The manual will be used in home-based therapy, which will be parents able to guide without continuous supervision of a professional worker. The theoretical part deals with the general procedures and methodologies of occupational therapy in the field of paediatrics, especially for children with special needs. In addition, the thesis discusses the use of technology, games and other apps in therapy, as well as the safety risks of overuse and misuse. The role of the family in the child's rehabilitative care and in home-based therapy is an integral part of the work. The practical part is based on a practical verification of the effectiveness of the tablet as a rehabilitation tool and the subsequent creation of a manual for working with the iPad. Keywords: occupational therapy, paediatrics, children, special needs, iPad, game apps, telerehabilitation