Koncept udržitelnosti v podnikání
Concept of Sustainability in business
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176982Identifiers
Study Information System: 249242
Collections
- Kvalifikační práce [18324]
Author
Advisor
Referee
Koudelková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Strategic communication
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
15. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Udržitelnost, podnikání, CSR, sociální podnik, aktuální situace světa, životní prostředí, případová studieKeywords (English)
Sustainability, business, CSR, social business, current situation of the world, environment, case studyDiplomová práce se zabývá teoretickými východisky konceptů jako je udržitelnost a společenská odpovědnost firem, vždy s ohledem rozdělení do tří pilířů - ekologický, ekonomický a sociální. Ty jsou základními stavebními kameny všech kapitol, a i celé práce. Na základě těchto konceptů bylo nutné v první části uvést i důvody, proč tyto koncepty vznikly a je dnes důležité se o nich bavit - konkrétně v kapitolách o aktuální situaci světa a jeho krizích. Praktická část je zaměřena na případovou studii podniku Myslíš?, který ve své podstatě staví na těchto pilířích a tématech. Podnik je mapován po dobu dvou let od jeho založení až do doby napsání této práce. Studie je zakončena diskusí, která rozebírá, jestli je koncept správný a funkční a pokládá další otázky.
The thesis deals with the theoretical basis of concepts such as sustainability and corporate social responsibility, always regarding the division into three pillars - environmental, economic, and social. These are the basic building blocks of all chapters, as well as the whole work. Based on these concepts, it was necessary in the first part to state the reasons why these concepts were created, and it is important to talk about them today - specifically in the chapters on the current situation of the world and its crises. The practical part is focused on a case study of the company Myslíš ?, which basically builds on these pillars and topics. The company is mapped for a period of two years from its establishment until the time of writing this work. The study concludes with a discussion that discusses whether the concept is correct and functional and asks other questions.