"Instagramovatelná" Itálie: Hyperreálné fotografie na sociální síti
"Instagrammable" Italy: Hyperreal Photography on Social Media
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177659Identifiers
Study Information System: 221852
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Řehořová, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Programme Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
1. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
kyberfotografie, postprodukce, Instagram, hyperrealita, simulakrumKeywords (English)
cyber-photography, post-production, Instagram, hyperreality, simulacrum"Instagramovatelná" Itálie yperreálné fotografie na sociální síti Diplomová práce věnuje čnosti a retušované digitální stovatelské fotografie na sociální síti Instagram. Uživatelé sociální sítě formují řadu simulací zapříčiňují posun významů v pomocí předdefinovaných filtrů, mas a další postprodukční ými transformují interpretaci reality do té míry, až v konečném důsledku vytvářejí oslovný význam ve sdělení vždy doprovází také konotativní promluva, přičemž obě složky sdělení není možné oddělit. V mnoha případech konotaci do vizuálního obsahu vkládají právě sami tvůrci, aby dosáhli svého záměru. analytické část této práce zaměř vybrané "instagramovatelné" cestovatelské které zásahy do obrazu a nabalováním dalších významů a kontextů postupně ztrácí spojení s prvního řádu Cílem této práce je ukázat, jakým způsobem je budována hyperrealita v konkrétní cestovatelských fotografiích, které blogeři sdílí se vlastně žádá od cestovatelské fotografie sdílené na sociální síti líčová slova:
"Instagrammable" Italy: Hyperreal photography on social media This diploma thesis is dedicated to the phenomenon of authenticity and truthfulness of retouched digital travel photography on the social network Instagram. Social network users create a series of simulations and cause a shift of the meanings in the image by using predefined filters, masks, and other post-production techniques that transform the interpretation of reality to the point where they ultimately create hyperreality. According to Barthes, the literal meaning of the message is always accompanied by a connotation, while the two components of the message cannot be separated. In many cases, the connotations are inserted into the visual content by the creators themselves in order to achieve their purpose. In the analytical part of this work I focus on selected "instagrammable" travel photographs, which gradually lose contact with first-order reality due to interventions in the image and a shift of meanings and contexts. The aim of this work is to show how hyperreality is built in specific travel photographs that bloggers share on Instagram and what is actually required of travel photographs shared on a social network. Keywords: cyber-photography, post-production, Instagram, hyperreality, simulacrum