Vzorový výstavní koncept pro Slovanskou epopej Alfonse Muchy
The ideal exhibiting concept for Alfons Mucha's Slavic Epic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177986Identifikátory
SIS: 237863
Kolekce
- Kvalifikační práce [2248]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bendová, Eva
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
22. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Alfons Mucha, Slovanská epopej, kurátorství, výstavnictví, velkoformátová dílaKlíčová slova (anglicky)
Alfons Mucha, The Slavic Epic, curating, exhibition management, large format artworksTato diplomová práce zpracovává téma Slovanské epopeje Alfonse Muchy z výstavního hlediska s cílem najít a popsat nejvhodnější koncept pro tento rozsáhlý epický cyklus. Práce navazuje na celou řadu architektonických projektů, které se opakovaně snažily nalézt ideální model pro výstavní pavilon Slovanské epopeje. Systematicky zpracovává bohatou historii výstavních projektů ve snaze identifikovat pozitivní a negativní aspekty jednotlivých expozic. Práce se věnuje problematice vystavování velkoformátových děl a otázkám prezentace obrazů národní historie. Jasně definuje cílovou skupinu očekávaných návštěvníků a zkoumá, jakým způsobem by měla instalace být pro tyto návštěvníky zpřístupněna. V neposlední řadě představuje Slovanskou epopej jako unikátní dílo české historie. Cílem diplomové práce je navrhnout univerzálně aplikovatelný výstavní koncept přístupný pro širokou škálu návštěvníků, který může v budoucnu sloužit jako vzor při plánování expozic Slovanské epopeje.
This thesis focuses on Alfons Mucha's Slavic Epic from a curating point of view. It aims to determine and define the ideal ways on how to exhibit the large-scale paintings. This thesis follows up on numerous architectural studies that repetitively aimed to find the ideal space to accommodate the Slavic Epic cycle. It researches the rich history of exhibitions of the Slavic Epic and highlights the positive and negative aspects of said expositions. This thesis highlights the problematics of large format artworks and the optimal ways of presentation. It determines the target group audience and follows up with the specific means on how the display could be adjusted for said audience. Lastly, the author presents the Slavic Epic as a unique artwork of national significance. The goal of this thesis is to present a universal concept for an exhibition of the Slavic Epic. This concept could later serve as a template for future expositions.