Analýza učebnicových souborů z hlediska osvojování standardní výslovnosti německého jazyka
Analysis of german language textbooks from a standard pronunciation point of view
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17814Identifikátory
SIS: 56501
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
1. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem je v učebnicových souborech pro české začátečníky bez předchozí znalosti němčiny zpracována zvuková stránka cizího jazyka z hlediska osvojování standardní výslovnosti. Metodou výzkumu je obsahová analýza učebnicových souborů. V teoretické části se práce zabývá zvukovou stránkou jazyka z lingvistického pohledu, v metodicko-didaktické se zabývá vybranými činiteli cizojazyčné výuky a zásadami výuky ve vztahu k osvojování zvukové stránky cizího jazyka. V praktické části jsou analyzovány učebnicové soubory Delfin, Themen aktuell a Němčina pro jazykové školy dle 18 kritérií, na která navazují metodická doporučení pro analyzované soubory.
The aim of this study is to find out how the spoken language is presented from the standard pronunciation point of view in german language textbooks designed for beginners without previous knowledge. The analysis of the language textbooks is the research method, and in the theoretical part, the thesis is engaged in spoken language from the linguistic part of view. The methodical-didactic section describes educational principles in relation to spoken languages. In the practical chapter there are analysed german language textbooks, such as, Delfin, Themen aktuell and Nemcina pro jazykove skoly according to dIe 18 criterions. The thesis contains recomrnendationons for analysed textbooks.