Využití artefiletiky v komunikaci s dítětem s postižením
How to Use Art-philetic Approach for the Communication with a Child with a Handicap
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17841Identifiers
Study Information System: 61584
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Štajerová, Gabriela
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
8. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Záměrem mé práce je prozkoumat, zda se může stát výtvarný projev jako neverbální prostředek mostem pro verbální komunikaci a jak k tomu můžeme využít artefiletiku. Ukázat, co prozrazuje kresba o dítěti a jak skrze ni můžeme komunikovat, to je hlavním cílem této práce. V této práci se seznámíme i s oborem arteterapie, a to především proto, že z něj sama artefiletika vychází. Následně představíme již zmíněnou artefiletiku a popíšeme možnosti, jak díky ní můžeme komunikovat s dítětem, které má v oblasti verbální komunikace určitý handicap. Vyzkoušíme prakticky artefiletická cvičení a následně je popíšeme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of this thesis is to search if drawings and paintings can become a bridge between non verbal and verbal communication and how can we use so called art-philetic approach for this intention. What can drawings or paintings say about a child and how can we communicate through the drawings or paintings, that's the main object of this work. We will introduce the art therapy mainly because the art-philetic has the origin in this discipline. Than we will concentrate on the art-philetic, we will describe its potenciality as a chance for communication with a child that is handicaped in the verbal speech. We will experience and describe the possibility of this art-philetic domain. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)