Dítě s ADHD v mladším školním věku
Child with ADHD in Younger School Age
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17843Identifiers
Study Information System: 61576
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Nejedlá, Dana
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
12. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato práce pojednává o problematice dětí s ADHD a věnuje se především tomu, jakým způsobem k nim přistupovat a jaké prostředí je pro ně vhodné, aby se jejich obtíže zmírnily. V první kapitole uvádím základní informace týkající se ADHD. Zařadila jsem ji pro celkové seznámení s problematikou a s obtížemi, které děti s diagnózou ADHD mají. Dále v práci uvádím především praktická doporučení do běžného života doma i ve škole. V praktické části popisuji fungování ZŠ Grafická, jaký je v praxi přístup k dětem s ADHD, a co jim škola nabízí. Popsáním praxe a prostředí na ZŠ Grafická docházím ke srovnání teoretických východisek pro přístup a práci s dětmi s ADHD s tím, jak věci fungují v praxi. Na základě popisů si může každý toto srovnání provést sám. Shrnutí je uvedeno v Závěru. Problematika dětí s ADHD je široká, děti mají potíže různého rozsahu a závažnosti. Od zdravých dětí se děti s diagnózou ADHD většinou příliš neliší, přesto jsou oproti nim v nevýhodě, pokud dojde na výchovu, učení a zvládání každodenních situací. Běžné fungování jim lze ulehčit správným přístupem k jejich problémům a k nim samotným, stejně jako drobnými úpravami prostředí, v němž se děti pohybují. Proto jsem zvolila právě tento přístup k dané problematice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This essay is dealing with a problem of children with ADHD, especially taking into consideration how to work with them and what kind of surrounding is suitable for them according to the reduction of their difficulties. In the first chapter I am presenting the basic information about ADHD. I have included this chapter for general familiarization with this problem and with the difficulties, that the children with this diagnosis have. Further in my essay I am presenting mainly the practical recommendation for common life at home and in school. In the practical part I am describing the system of ZŠ Grafická, what is the approach to the chidren with ADHD in practice nad what is the school offering to them. By the description of the practice and the surrounding at the ZŠ Grafická, I am comparing the theory of approach to children with ADHD with the situations in real life. Due to the descriptions, the comparison can be done by the reader. Summary is noted in the Conclusion. The problem of the children with ADHD is quite broad, the children have difficulties of different extension and seriousness. Ussually, they do not differentiate from the ordinary children but they are in disadvantage when they have to deal with education, learning and coping with daily situations. Common life can be eased by the right approach...