Výzkum spokojenosti fanoušků vybraného fotbalového klubu
Research on the satisfaction of fans of a selected football club
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178921Identifiers
Study Information System: 234989
Collections
- Kvalifikační práce [8858]
Author
Advisor
Consultant
Voráček, Josef
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sportovní marketing, kvantitativní výzkum, dotazování, loajalita, spokojenost fanouškůKeywords (English)
sports marketing, quantitative research, surveying, loyalty, fan satisfactionNázev: Výzkum spokojenosti fanoušků vybraného fotbalového klubu Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit, jaká je spokojenost a loajalita fanoušků fotbalového klubu Sparta Praha, a následně rozdělit fanoušky do segmentů podle věkových kategorií. Praktickou implikací je potom zjistit, co je pro tyto segmenty důležité, aby klub mohl předcházet jejich nespokojenosti, popř. zajistit jejich spokojenost. Metody: Pro získání relevantních dat byl využit kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazování probíhalo elektronickou formou. Výsledky: Z provedeného výzkumu a jeho výsledků vyplívá, že jednotlivé segmenty klubu mají v určitých oblastech rezervy, které se dají využít pro zlepšení. Klíčová slova: sportovní marketing, kvantitativní výzkum, dotazování, loajalita, spokojenost fanoušků
Title: Research on the satisfaction of fans of a selected football club Objectives: The aim of the bachelor's thesis is to find out the satisfaction and loyalty of the fans of the football club Sparta Prague, and then to divide the fans into segments according to age categories. The practical implication is then to find out what is important for these segments, so that the club can prevent their dissatisfaction, or to ensure their satisfaction. Methods: Quantitative research through a questionnaire was used to obtain relevant data. The survey took place electronically. Results: From the conducted research and its results, it appears that individual segments of the club have reserves in certain areas that can be used for improvement. Keywords: sports marketing, quantitative research, surveying, loyalty, fan satisfaction