Fyzikální systém pro tvorbu her
Fyzikální systém pro tvorbu her
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/17906/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17906Identifiers
Study Information System: 48760
Collections
- Kvalifikační práce [11266]
Author
Advisor
Referee
Holan, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
8. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
V této práci zkoumáme fungování real-time fyzického engine. Také prozkoumáme problematiku spojenou s vytvořením takového engine, metody urychlení detekce kolizí a zvýšení stability systému. Aktualní implementace umí pracovat s klidovými kontaktními silami mezi objekty, pružinami, s kolizemi mezi koulemi a válci (bez vrchu a spodku) a s objekty z těchto primitiv složených.
In the present work we ivestigate the functioning of a real-time physics engine. We also take a look at the problematics associated with the creation of such an engine, the methods that can be used to accelerate collision detection and increase the stability of the system. The current implementation of the engine can handle collisions between spheres and cylinders (without the top and the bottom), resting contact forces between objects, compound objects and springs.