Faktory ovlivňující volbu vyučovacích metod ve výuce Výchovy ke zdraví
Factors Influencing Alternative of Teaching Methods in Health Education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17977Identifiers
Study Information System: 61852
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Kovaříková, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Domestic Science
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod v předmětu Výchova ke zdraví. Pro lepší orientaci v problematice je zde uvedena charakteristika nejvíce používaných výukových metod, jejich členění a výběr. Rovněž je zde podrobně popsána charakteristika vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví a jeho vzdělávací specifika. Výsledky výzkumné sondy, která se zaměřila na používání a volbu výukových metod učiteli Výchovy ke zdraví v praxi jsou porovnány s vytvořenými náměty pro výuku předmětu Výchova ke zdraví na základě zaměření oboru a definovaných očekávaných výstupů. Vytvořené náměty nabízí učitelům Výchovy ke zdraví konkrétní výukové metody a aktivity, které vedou k dosažení očekávaných výstupů tohoto nového předmětu. Klíčová slova: výukové metody - charakteristika výukových metod - výběr výukové metody - Zdravá škola - Výchova ke zdraví - výukové cíle - RVP ZV
This Thesis deals with teaching methods in Health Education. To get you trough the problem more easily, it also contains characterization of the most used teaching methods, their classification and selection. Also there is a mention about alternative methods. There are many details about Health Education and it is also included elaboration of this educational specialization. Results of the research (which was specialized to used teaching methods) are in compare with subject matter of health education. Subject matters offers to teachers how to answer the purpose of teaching this new school object. Keywords: teaching methods - characterization of teaching methods - choice of teaching methods - soundness of the school - health education - purpose of teaching - RVP ZV