Influenceři a marketingové strategie
Influencers and marketing strategies
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180450Identifiers
Study Information System: 237454
Collections
- Kvalifikační práce [19340]
Author
Advisor
Referee
Duschinská, Karolina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Information Technology Oriented at Education - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Dětští influenceři, přesvědčování, strategie influencerů, reklama, marketingKeywords (English)
Children influencers, persuasion, strategies of influencers, advertisement, marketingTato bakalářská práce se zaměřuje na influencery dětí, reklamu, přesvědčování převážně v internetovém prostředí a na marketingové a sociologicko-psychologické strategie ovlivňující nejenom dětskou populaci. Zabývá se způsoby a technikami, kterých marketéři využívají při přesvědčování klientů, a hlavně dětí ke koupi a při komunikaci. Součástí práce je základní popis influencerů, kteří se zaměřují na děti; rozbor vybraných sociálních sítí a vydělávání na sociálních sítí. KLÍČOVÁ SLOVA Dětští influnceři, přesvědčování, strategie influencerů, reklama, marketing
This bachelor thesis focuses on influencers of children, advertising, and persuasion, mainly in the internet environment and on marketing and sociological-psychological strategies affecting the child population and others. It deals with the ways that marketers use to persuade clients to buy and to communicate. Part of the thesis is an essential description of influencers targeting children, an analysis of selected social networks, and making money on social networks. KEYWORDS Children influencers, persuasion, strategies of influencers, advertisement, marketing