Vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu respondentů
The Influence of University Studies on Perceived Positivity of Respondents
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180491Identifikátory
SIS: 245499
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Thorovská, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dotazník pozitivity, duševní zdraví, pozitivní emoce, vysokoškolští studentiKlíčová slova (anglicky)
Positivity Self Test, mental health, positive emotions, university studentsHlavním tématem a cílem této práce je zjistit vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu studentů. K tomuto výzkumu byl použit Dotazník pozitivity od Barbary Fredrickson. První část bakalářské práce se zabývá duševním zdravím a metodami, kterými ho lze podporovat. Druhá část práce popisuje daný dotazník, který byl rozdán 5 vysokoškolským studentům. Respondenti dotazník vyplňovali v průběhu roku čtyřikrát, po dobu 14 dní. Dvakrát během školy a dvakrát během prázdnin. Pomocí tohoto dotazníku je vyhodnoceno, do jaké míry vysokoškolské studium ovlivňuje pozitivitu respondentů. Výsledky ukázaly, že během semestru byl průměrný poměr pozitivity roven 1,04:1. Přibližně na každou pozitivní emoci se v tomto celém období objevila jedna negativní a celkový poměr průměrné pozitivity během prázdnin byl 1,83:1. Pozitivita se tedy snížila o necelou jednu pozitivní emoci na jednu negativní. Závěr práce uvádí doporučení pro studenty, díky kterým by si měli studenti udržet stabilní poměr pozitivity během psychicky náročného období. KLÍČOVÁ SLOVA Dotazník pozitivity, duševní zdraví, pozitivní emoce, vysokoškolští studenti
The main topic and aim of this paper is to find out the effect of university study on students' perceived positivity. The Positivity Self Test by Barbara Fredrickson was used for this research. The first part of the thesis deals with mental health and the methods by which it can be promoted. The second part of the thesis describes the Positivity Self Test, which was distributed to 5 university students. Respondents completed the test four times over the course of a year, over a period of 14 days. Twice during holidays and twice during school. This test is used to assess the extent to which university study influences respondents' positivity. The results showed that during the semester, the average positivity ratio was equal to 1.04:1. Approximately for every positive emotion, there was one negative emotion during this entire period, and the overall average positivity ratio during the holidays was 1.83:1. Thus, positivity decreased by almost one positive emotion for every one negative emotion. The study concludes with recommendations for students to maintain a stable positivity ratio during a stressful period. KEYWORDS Positivity Self Test, mental health, positive emotions, university students