Sociální rozvoj na táboře využitím zážitkové pedagogiky
Social development at the camp using experiential pedagogy
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180677Identifiers
Study Information System: 246964
Collections
- Kvalifikační práce [19340]
Author
Advisor
Referee
Richterová, Magdalena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Pedagogika volného času, osobnostní a sociální rozvoj, zážitková pedagogika, tábor, hraKeywords (English)
Pedagogy of free time, personal and social development, experiential pedagogy, camp, gameBakalářská práce se zabývá využitím zážitkové pedagogiky na letním dětském táboře. Teoretická část se zabývá v oblasti pedagogiky volného času dětskými tábory, zážitkovou pedagogikou a jejími prostředky pro sociální rozvoj žáků. V rámci výzkumu se zaměřuje na adaptaci nových studentů a jejich vztahy k budoucím spolužákům na letním dětském táboře pro děti věku 15-18 let. Analýza se vztahuje zároveň na využití metod zážitkové pedagogiky v programu tábora. V závěru dochází ke zjištění, že tábor novým studentům pomohl v navázání vztahů napříč obory a orientaci v klimatu školy a zavedených pravidlech.
The bachelor's thesis focuses on the use of experiential pedagogy at a summer camp for children. The theoretical section deals with children's camps, experiential pedagogy, and its applications in the field of free-time pedagogy for the social development of students. The study focuses on the adaptation of new students and their relationships with future classmates at a summer camp for children aged 15 to 18. The analysis also applies to the camp program's use of experiential pedagogy methods. In summary, it appears that the new student camp assisted in the formation of multidisciplinary relationships as well as orientation in the school's climate and the establishment of rules.