Variabilita výuky přírodopisu na základních školách v kraji Vysočina
Variability of Natural History in Elementary School in Vysočina Region
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180697Identifikátory
SIS: 238388
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlasová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
19. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
výuka přírodopisu, kurikulum, školní vzdělávací program, vyučovací metodyKlíčová slova (anglicky)
Teaching of natural history, curriculum, school educational program,teaching methodsTato diplomová práce se zabývá očekávanými výstupy ve školním vzdělávacím plánu a variabilitou výuky přírodopisu v kraji Vysočina. Cílem této práce je zjistit, zda je pracováno s očekávanými výstupy a zda je výuka přírodopisu v kraji Vysočina pestrá, zajímavá. Práce je rozdělena na dvě části a to na to část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je popsán kurikulární dokument, RVP, školská legislativa a jaký je trend v přírodovědném vzdělávání. Praktická část je rozdělena na kvantitativní výzkum a kvalitativní výzkum. V praktické části jsou očekávané výstupy z 82 školních vzdělávacích plánu rozřazeny podle kódování, dále jsou popsány vzorové hodiny přírodopisu na pěti vybraných školách. V diplomové práci jsou sepsány informace týkajících se tematických plánu a osnov, a jestli jsou učiteli využívány. Nastíněny jsou také exkurze, na které nejčastěji učitelé s žáky jezdí. V nejdůležitější řadě metody výuky. Na každé vybrané škole jsem absolvovala několik hodin náslechů a díky těmto náslechům jsem mohla vidět několik různých metod výuky. Tyto metody jsou v práci popsané. V práci jsem narazila hned na několik problémů. Například: "Je důležité, aby měla škola očekávané výstupy významně rozšířeny? Je možné všechny tyto výstupy plnit?" Výsledky této práce mě mile překvapily. V kraji Vysočina je...
This diploma thesis deals with the expected outputs in the school curriculum and the variability of natural history teaching in the Vysočina region. The aim of this work is to find out whether it is processed with the expected outputs and whether the teaching of natural history in the Vysočina region is varied and interesting. The work is divided into two parts, a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, they describe the curriculum document, RVP, school legislation and what is the trend in science education. The practical part is divided into quantitative research and qualitative research. In the practical part, the expected outputs from 82 school education plans are classified according to coding, and model lessons of natural history at five selected schools are also described. In the diploma thesis, information is written about subject plans and curricula, and whether teachers are used. Excursions on which teachers and pupils most often completed several hours of auditions and thanks to these auditions, I was able to see several different teaching methods. These methods are described in the work. I ran into several problems at work. For example: "Is it important for the school to have significantly expanded expected outcomes? Is it possible to fulfill all these outputs? I...