Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy
Ways of Identifying Linguistically Talented Pupils by Primary School Teachers
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180988Identifikátory
SIS: 253220
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vítková Rulíková, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
22. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nadaní žáci, nadání, cizí jazyky, identifikace jazykově nadanýchKlíčová slova (anglicky)
gifted pupils, gift, foreign languages, identification of the gifted pupils in the foreignlanguageTato bakalářská práce s názvem Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy se zabývá metodami identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy. Práce je dělena na dvě části. V první části je popsáno nadání a jeho definice, charakteristika nadaného jedince a kritéria nadání, typy nadaných, druhy nadání a jejich klasifikace, projevy nadaných žáků a jejich identifikace ve školním prostředí, výběr nadaných vzdělávání nadaných. Pozornost je rovněž věnována jazykovému nadání a nadání na cizí jazyky. Praktická část se zaměřuje na žáky a žákyně jazykově nadané na základní škole a na jejich vyučující. Práce se zabývá především nadáním na cizí jazyky. Výzkumné šetření se zabývá hlavní výzkumnou otázkou: Jak učitelé na základní škole identifikují jazykově nadané žáky? Dále se zabývá dvěma výzkumnými podotázkami. První výzkumná podotázka se týká charakteristiky nadaných žáků pohledem pedagogů, druhá nejčastěji používaných výukových zodpovězení těchto výzkumných otázek bylo využito kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného rozhovoru a následné analýzy. Výzkumný soubor byl tvořen sedmi respondentkami, všechny dotazované byly ženy - pedagožky učící na státní základní škole s rozšířenou výukou jazyků. Rozhovory byly se souhlasem dotazovaných...
The title of this bachelor thesis is "Ways of Identifying Linguistically Talented Pupils by Primary School Teachers". It deals with the methods of identification of linguistically talented pupils by primary school teachers. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical and describes talent and its definitions, characteristics of a talented individual and criteria of talent, types and kinds of talented individuals and their classification. It also describes displays talented pupils and their identification in a school environment, sampling of talented individuals and their education. Attention is equally dedicated to linguistic talent and talent for foreign languages itself. Practical part targets the linguistically talented pupils at primary schools and their teachers. The thesis deals especially with the talent for foreign languages. The research is concerned with the main question: How do the teachers at primary schools identify linguistically talented pupils? Furthermore, there are two sub-questions to be answered. First research sub-question relates to the characteristics of talented pupils through the eyes of their educators. The second one refers to the most used educational methods. Qualitative research in a form of half-structured interviews and follow-up analysis was...