Edukační hry s chemickou tematikou
Educational game activities with chemical theme
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18201Identifikátory
SIS: 149384
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Oponent práce
Beneš, Pavel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
3. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Rigorózní práce je věnována studiu jedné z metod vedoucích k rozvoji tvořivosti a aktivity žáků, a sice hře. Hlavním cílem práce je prozkoumání problematiky herních aktivit, včetně podmínek, možností a výhod jejich zavedení do výuky chemie na druhém stupni základní školy a předložení návrhů k jejich realizaci. Práce dále obsahuje patnáct konkrétních herních činností i s jejich pravidly a metodickými pokyny. Prostřednictvím pedagogického výzkumu menšího rozsahu, provedeném na vybraném vzorku žáků šesti základních škol, se potvrdil předpoklad, že výsledky výuky za pomoci her jsou lepší, než výuky, kde herní aktivity použity nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The rigorous thesis deals with study of one of the method, which go to development of creative genius and activity of students, namely with game. The main goal of the thesis is to explore problems of the game activities, inclusive of conditions, possibilities and advantages of their introduce to teaching chemistry at the second grade of basic school and to present suggestions for their realization. The thesis contains also fifteen concrete game activities with their rules and methodical hints. By means of the guest-size pedagogical research, practised on the choiced sample of the pupils from six basic schools, the prediction, that the result of teaching with games are better than results of teaching, where game activities weren't used, was ratified. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)