Lyžařský kurz dětí s mentálním postižením
Ski course of children with mental disabilities
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182063Identifikátory
SIS: 253016
Kolekce
- Kvalifikační práce [8844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Daďová, Klára
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
14. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
výuka sjezdového lyžování u dětí, mentální retardace, biopsychosociální zdraví rodiny s dítětem s MRKlíčová slova (anglicky)
teaching downhill skiing in children, mental retardation, biopsychosocial family health with a child with MRNázev: Lyžařský kurz dětí s mentálním postižením Cíl práce: Vytvořit soubor individuálních průpravných cvičení pro nácvik techniky sjíždění a zatáčení v alpském lyžování u dětí s MR. Dílčí cíl popsat u jednotlivě pozorovaných dětí na začátku, uprostřed a na konci zvládnutí jednotlivých prvků lyžařských dovedností a techniky jízdy během týdenního výcviku se zařazením optimalizovaných cvičení APA pro alpské disciplíny. Metoda: Metoda, kterou použiji ve své práci je, pozorování - empirický postup. Kohortu tvořily čtyři děti s diagnózou dle MKN-10 v rozmezí F70 - 79, které byly podrobeny pozorování celkem třikrát (na začátku, uprostřed a na konci) v průběhu lyžařského kurzu. Děti byly pozorovány u provádění zadaných, předem vysvětlených a ukázaných základních i otevřených lyžařských dovedností. Výsledky: Metodika byla sestavena. Ukázalo se, že děti s mentálním postižením v rozmezí lehké a středně těžké mentální retardace jsou schopny naučit se a v případě předešlých zkušeností zdokonalit své lyžařské dovednosti. Dítě s těžkou mentální retardací si dovednosti neosvojilo, jelikož nebylo schopné přijmout lyžařské vybavení, tím pádem nedošlo k výuce ani základních lyžařských dovedností. Děti, které podstoupily výuku lyžování a byly pozorovány, si lyžování zjevně užívaly. Na základě aplikace mnou sestavené...
Title: Ski course of children with mental disabilities Aim of thesis: To create a set of individual preparatory exercises for training downhill and turning techniques in alpine skiing for children with MR. The sub-goal is to describe in individually observed children at the beginning, in the middle and at the of end the mastery of individual elements of skiing skills and riding technique during weekly training with the inclusion of optimized APA exercises for alpine disciplines. Method: The method I use in my thesis is observation - an empirical procedure. The cohort consisted of four children with a diagnosis according to ICD-10 in the range of F70 - 79, who were observed three times in total (at the beginning, in the middle and at the end) during the skiing course. Children were observed performing assigned, pre-explained and demonstrated basic and open skiing skills. Results: The methodology was compiled. It has been shown that children with mental disabilities in the range of mild and moderate mental retardation are able to learn and, in the case of previous experience, to improve their skiing skills. A child with severe mental retardation did not acquire the skills, as he/she was not able to accept the ski equipment, so even basic skiing skills were not taught. The children who received skiing...