Motivace diváků ke sledování cooking game shows na českých televizích
Audience motivations to watch cooking game shows on Czech television channels
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182169Identifikátory
SIS: 251344
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vodičková, Karolína
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
15. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Food Studies, reality TV, cooking show, Peče celá země, aktivní publikum, populární kultura,teorie užití a uspokojeníKlíčová slova (anglicky)
Food Studies, reality TV, cooking show, The Great British Bake Off, active audience, popularculture, uses and gratifications theoryTato bakalářská práce se zabývá diváckou motivací ke sledování cooking game shows na českých televizích na příkladu soutěže Peče celá země. Adaptace původně britského formátu The Great British Bake Off se stala velmi úspěšným pořadem České televize, který dosáhl vysoké sledovanosti. Cílem práce je zjistit motivace a výsledné reflexe diváků tohoto pořadu. Teoretická část se zaměřuje na vztah společnosti k jídlu. Věnuje se proměnám ve vnímání jídla jako základní biologické potřeby, konzumní společnosti a vlivu nových médií na přístupy ke stravování. Dále práce popisuje vznik reality TV, její postupný vývoj a možnosti učení se z reality show. Zabývá se především formátem cooking show, jeho počátky na českých televizích a popisuje, jaký vliv může mít jeho sledování na diváky. Následně se teoretická část soustředí na české adaptace cooking game shows, především na pořad Peče celá země. Zaměřuje se na průběh soutěže, úspěšnost formátu, projevy celebritizace a také na přítomnost product placement. Předmětem praktické části práce je kvalitativní analýza mediálního publika, jejímž cílem je zjištění diváckých motivací ke sledování pořadu Peče celá země a jejich výsledných reflexí. Výzkum využívá metody hloubkových polostrukturovaných rozhovorů. Nasbíraná data jsou zpracována pomocí kódování pro tematickou...
This bachelor thesis deals with the audience motivation to watch cooking game shows on Czech television channels using the example of the competition"Peče celá země". The adaptation of the original British format, The Great British Bake Off, has become a very successful show on Czech television, achieving high ratings. The aim of this thesis is to find out what were the motivations of the viewers to watch this programme and what are their resulting reflections. The theoretical part looks at the relationship of society towards food. It focuses on the changes in the perception of food as a basic biological need, the consumer society and the influence of new media on eating habits. The thesis also describes the origins of reality TV, its evolution over time and the possibilities of learning from reality shows. In particular, it deals with the cooking show format, its beginnings on Czech television channels and describes the impact that watching it can have on viewers. Then the theoretical part focuses on Czech adaptations of cooking game shows, especially "Peče celá země". It focuses on the course of the competition, the success of the format, the presence of celebritisation and the product placement. The subject of the practical part of the thesis is a qualitative analysis of the media audience, the...